SJ personalen lyssnar bra och jag har nya skor..

Då har vi firat jesus lidande klart för i år, tandläkarna firar  och viktklubbarna får nya hoppfulla taggade medlemmar. Själv sitter jag fast i Göteborg, vilket för all del inte gör mig något då det är trevligt här. Damen på sj hade tydligen missat de trettiotvå gånger jag poängterade att jag hade hund med mig och bokade mig istället på tyst avdelning med djurförbud, inga platser i djurvagnen på resten av dagen så det var bara till att ta sin lilla rullväska och klappra tillbaka på flygvärdinneklackar för att invänta ett tåg där även kampgrisen kan få följa med.

Sitter nu med lite jobbplaner för veckan och förundras över hur fantastiskt bra jag planerat, jag är inte ens ironisk! Jag har faktiskt planerat  bra för en gång skull. Kommer även att hinna träna en hel del vilket är en bra plan såhär inför sommaren då man inte längre kan skylla på kylan för att bylsa på sig oändligt med kläder för att täcka eventuell trivselmage resp kärleksbollar på höfterna. Jag har faktiskt även där varit lite duktig senaste månaderna så är på god väg att kunna spendera sommaren på stranden istället för i vassen.
 
Fått jobb på modevisningar i Oslo i år igen så ringde min söta kollega Grete för att höra lite hur hon tänkt sig. Få saker kan få en på så gott humör som norska, vem i hela friden får inte en bubblande glad känsla när allt de säger låter så himla glatt och alltid slutar med en ton som går upp?

I veckan ska jag även till drottningholm och hoppa terräng med en dressyrhäst, det kan bli intressant. Som jag har börjat sakna ridningen sista året! Saknar till och med att sitta i bilen påväg till stallet på ekerö och lyssna på samma skiva (eftersom jag alltid glömde att ta med mig nya, hardrock halleluja lordi varvat med Jeff Buckley Hallelujah), käka kalkongmacka från deras ganska tomma mataffär, släpas efter min halvtossiga häst och få sand mellan tänderna när man ryktat. Det var tider det!

Ibland undrar jag om vi ångar fram så mycket att vi glömmer saker som är bra? Är det verkligen rätt att alltid gå på framåt utan att fundera på om man gör rätt, om det nya verkligen är så mycket bättre och glömmer varför man en gång gjorde valet på det som var innan? Gör man inte saker väldigt enkla för sig själv då?

Nu ska jag ta och lämna mina flygvärdinneklackar och skjortan för att ta på mig mina nya och därför ännu blänkande vita sneakers och munktröja, sedan blir det promenad och smoothiefika. Me like! ( hoppas att den är utan kiwi den här gången, höll på att stryka med sist... Vilket påminner mig om att det inte är första gången någon försöker döda mig med det.. Undrar om de vill säga mig något)












Kommentarer
Postat av: Diana

Hallå gumman! Har du ommit hem till sthlm igen eller e du kvar i gbg än? Och va gör du i gbg?? Nyfiken i en strut :P Kramar på dig!!

2009-04-13 @ 16:36:32
URL: http://dianalundin.blogg.se/
Postat av: Maaarten ;)

Ja vad gör du där nere? Kom upp GENAST, vi ska ha vinstkaffe.

2009-04-13 @ 19:34:30
Postat av: Tobias

Jag läser inte bloggar ;) uppdatera!

2009-04-18 @ 13:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0