Regnbågens alla färger och att leva i nuet

Fredag och strålande sol! Sturefolket sitter ute och äter i solen iklädda sina nya solglasögon modell 2009 och pratar om sommarplaner och semester. Själv jobbar jag hemifrån idag så har en trött liten kampgris sovandes på min fot, en tekopp större än mitt ansikte i handen och uppknäppta jeans så jag kan andas,  har det ganska så gott faktiskt.

Ska ha säljmöte i Göteborg på måndag men har inte hunnit sätta mig in i produkterna än, därmed blir det lite pyssel med det i helgen. Ska testa dem på mig själv så söndagen kommer ännu en gång innebära att jag ser ut som en regnbåge av allt färgkletande. Har nämligen bara hunnit testa ett tiotal av de minst femtio ögonskuggorna, läppglansen, inpackningarna osv. Krämerna mot rynkor osv har jag fortfarande svårt att vara testperson för, det tackar vi för!
      

Jag har insett att jag måste börja bli mer nöjd, inte ha sån ångest för presterande och hur saker "ska" vara. Sluta planera tusen år fram och leva mer i nuet. Kan bli helt slutkörd bara av att jag hela tiden stressar upp mig för att jag inte tycker mig prestera som jag borde. Då blir jag sur och trött mot mina nära men fortfarande alert och trevlig mot dem på jobbet, snacka om felprioritering.

Så på planeringen för 2009 läggs nu även "vara nöjd med nuet" till.

Nu är mitt te slut, jag har ton med jobb kvar men Nike tycker att vi ska ut i solen. Tror jag ska börja med det där vara nöjd med nuet nu direkt och gå ut på en långpromenad med henne i solen, jobbet springer ju ingenstans (tyvärr ...;).. )

Det är i alla fall nu det roliga med Nike börjar, hon kan börja tränas på riktigt, hon kan lämnas ensam vissa stunder så man kan lämna utan dåligt samvete och hon har slutat äta allt hon ser på gatan (vilket innebär att jag slipper bända upp hennes mun och gräva upp det ur halsen) Hon har blivit stooor tjej nu!

Önskar jag hade skrivit upp det där med att vara nöjd med nuet på 2008 års listan.. Men det är lätt att vara efterklok!









Kommentarer
Postat av: Maarten ;)

Jag tycker du är grym!Och har ett vackert öga ;)

2009-04-24 @ 15:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0