Modevisning, Baconstekning och Grönalund!

Så har det gått ett tag sedan jag skrev något här. Jobbat och slitit inför en modevising som var i fredags och måste säga att den gick riktigt bra. Likt en giraff stod jag där i mina klackar som borde gå under kategorin styltor, min oversize kavaj, min mini kjol och presenterade alla kläder. Det hela framstod som mycket välplanerat och lugnt enligt dem som tittade på den.. Hade de varit där några timmar innan då sminkning och styling höll på hade de förmodligen kallat det oplanerat kaos med en hysterisk Mikaela mitt i allt. Men slutet gott...

Igår var det besök på grönan. Likt ett barn vaknade jag extra tidigt, låg och tittade i taket och planerade i vilken ordning jag skulle åka alla karuseller, vad jag skulle äta och hur länge jag skulle kunna va där utan att ministridsgrisen skulle bli ensammen för länge. Väl där försökte jag framstå som vuxen och sansad inför de andra. Det brast lite när jag med brusten stämma blev upprörd för att de ville börja med en ölpause... Jag försökte gå mellan karusellerna men de är inte lätt för någon som brukar springa likt ett barn mellan och glidtackla alla som eventuellt försöker hinna före i kön. Hade i alla fall en riktigt mysig dag!!

Idag va de planerat att ligga i solen och steka som en liten baconskiva. Laddade med vatten, ipod, bok samt en stor filt. La mig i parken och började friteras. Efter ca 5 min började jag kolla hela min telefonbok, ringa alla som kunde tänkas vilja prata, hällde vattnet över mig eftersom jag höll på att smälta bort och efter ca 50min gav jag upp mitt friterade bacon projekt och gick in för att styla min lägenhet..

Drygt 3 timmar senare var jag klar. Satt i lägenheten några min och kände efter... Det kändes fel. Så möblerade tillbaka allt igen och det enda som fick behålla sin nya plats var kläderna som numera är i garderoben igen.

Ska ha två veckors semester nu, sen är de dags för modevisning igen. Men nu blir de vindsurfande, båtåkande, en resa och lite annat smått å gott. Ohhh yes!


Kommentarer
Postat av: Tobias

Så du lever!! trevligt. Stor kram till dig

2009-06-29 @ 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0