Karius, hellsgården och galen gris

Pjuh! Vilken helg det blev

På lördagen blev det mys i hellasgården, gick en mysig runda och avslutade med varm choklad vid vattnet. Nike tyckte det var kalasmysigt med kanske lite för kallt för hennes något bortskämda smak.

Galafesten blev ändrade planer och jag hamnade istället på en maskeradfest! Utklädd till tandtroll som nog snarare såg ut som afromormor. Peruken var dessutom så varm och tjock att jag fick gå och säga VAAA?? Hela kvällen vilket inte direkt fick mig att framstå mindre som en mormor. Blev lite bitter på alla som aldrig hört talas om Karius & Baktus, jösses läste ni inga sagor som barn??

Efter vin, drink och trevligt sällskap skulle de till utgång, då utan karius peruken som byttes ut mot egna blonda inte fullt så hysterska kaluffsen...

Dagen har spenderats med långprommenad på gärdet där en galen kampgris fick busa, resten blev soffmys och filmtittande. Perfekt ladding inför en hektisk jobbvecka där jag ännu en gång skall vara på 3 ställen samtidigt. De blir bra. imorgon kommer klockan ringa 05.40 igen och jag och lillagrisen skall ännu en gång ut på vår hurtiga morgonlöpning (läs ofrivillig intervallträning med motsträvig gris och morgontrött matte.. Men vi gillar det, de är lite oss =)..). Så bye bye helgen och hello jobbvecka!! (som jag faktiskt ser fram emot)







Kommentarer
Postat av: Anna och Colin

låter som en underbar helg du haft =)....Alltid skoj att läsa om vad ni hittar på =)

2009-03-23 @ 07:23:54
Postat av: Gina

haha, afromormor =). Vi kommer jobba på samma mässa i maj tror jag, Peter sa att det nog blir så!

2009-03-23 @ 17:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0