Whiskeystämma & visdomsord & många (....)

Märklig dag det här blev. Åkt på lunginflammation-light med tillhörande whiskeyröst.. Men givetvis inte sådär sexig version av det utan mer tonårsbrölande där de brister när man minst vill. Men mår ändå rätt ok får man säga, eller rättare sagt jag har inte tid att ligga hemma just nu. Det förstör även min hurtiga morgonlöpning och plågopass med träningshitler, man kan faktiskt sakna honom lite då han är en sån som man kan gilla att inte gilla.

Åkte till jobbet en snabbsväng mest för att med sprickande stämma berätta för dem att jag har andra planer här i livet, att jag gillar arbetsplatsen men att jag nu drar vidare på nya äventyr.. ehh.. eller något i den stilen. Har ju eget så jobbar ju inte fast på någon direkt plats.

Jag har ofta sagt att "Alla är idioter tills dess att de bevisar motsatsen" vilket jag från och med nu ändrar till "Alla är idioter tills dess att de bevisar motsatsen och sen kan du räkna med att om någon verkar för bra för att vara sann så är den det".. Men jag säger som gamle gode Tony/Robert.. JAAAAA e inteee bitteeeer..

Faktum är att det finns tre saker som jag absolut inte förstår med människor och det är
1: Varför det skall vara så svårt att vara ärlig? (Nej det finns inga ursäkter, jag kan faktiskt ta det mesta bara man är ärlig)
2: Varför det skall vara så svårt att stå för saker man gjort, bara säga förlåt och försöka reda ut? (istället för att skylla på andra, förtränga, förvränga och ändra?)
3: Varför folk släpper sig i tunnelbanan/på dansgolvet/ på gymmet/ i kön/ på bussen.. osv.? (vilket genast för mig till hemska minnen från kista gallerians julklappsshopping)

Ärligt talat så är jag inte alls så hård på de där visdomsorden om att alla är idioter (även om jag vill påpeka att det många gånger stämmer), jag mest vill låta lite hård.

Har fått hem min kampgris nu igen i alla fall! Ligger å snusar på min huvudkudde, drömmer ngt sött och luktar blomma ( det kan ni som känner henne läsa som att hon tar upp hela kudden,  snarkar i mitt öra som en full lastbilschaffis, fiser så man ser i kors och drömmer att hon springer jättefort medan hon kraffsar på mig så jag får rivmärken) Min prinsessa!

Imorgon ska jag packa ihop mig själv, min kampgris och alla tabletter läkaren gett mig (med order om att ta det lugnt) och bege mig mot Göteborg. Ska bara ner och presentera mig så det bör inte blir allt för ansträngande.. Nu ni.. Nu finns det planer! Sen ser jag fram emot en myshelg hos la familia i Skövde med tillhörande ; belgianblue taxen Aros,storasyster, Nonathan, Emilia frösbö och givetvis resten av gänget. Gratinerad hummer och jacuzzi! Skål!









Kommentarer
Postat av: Conny

Imponerad av dig! Lycka till och hör av dig

2009-04-01 @ 10:58:07
Postat av: Gina

VAVAVA?? Vad menar du med Göteborg? Är det tillfälligt? NU ringer du mig! Kram

2009-04-02 @ 23:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0