Technogranne och Tuttchock

Vaknade inatt av att min nya technofreaks granne spelade på högre nivå än vad någon människas öron tål, jag är inte den som klagar så jag låg kvar och pinades, snurrade några varv, tryckte kudden mot örat osv. När technogrannen även började dansa och ta hoppsasteg i otakt på mit tak brast även min gräns. Iklädd pyjamasen som gud glömde gick jag upp och plingade på, grannen öppnade och var väldigt oförstående att vi som jobbar på dagarna inte vill lyssna på hans egna lilla party. Han blinkade lite och sa att för min skull kunde han tänka sig att sänka och sova istället, det var väl ädelt av honom kan man tycka. Väl nere i min lägenhet insåg jag att pyjamasen som gud glömde hade öppnat sig och det var snudd på "tuttchock", well.. jag bjuder på det.

Klockan ringde 05.40 även idag, i tanken gick jag ut och sprang. I verkligheten låg jag kvar med en snarkande hund i en varm säng med fluffiga kuddar och duntäcke.

Dagens träningsvärk kan inte beskrivas som något annat än brutal och ond. Det gör de mest enkla saker i vardagen väldigt svåra, borstade tänderna som en krokig ostbåge, tog på mig jackan som en 102åring med ledproblem, varje gång jag ska sätta mig kommer ett ofrivilligt "ouff smärta  ouff ljud" och bara att äta lunch med gaffel och kniv skapade mer problem än att låta en 10 månaders bebis äta själv.

Ikväll är det visning och jag skall vara där och sminka samt agera lite värdinna. Iklädd jeans som förmodligen är två nummer försmå men väldigt snygga (in med magen ut med bröstet rak i ryggen.... yes! Lätt när man har hållning som en krokig pensionär idag) . Förra året den här dagen bakade jag 200 kanelbullar och täckte ett bord med, men det kan jag berätta om någon annan gång.

Har hunnit med en härlig promenad med kampgrisen också, solen sken så vi passade på!

Kommentarer
Postat av: Diana

Men hon e ju sååå fin.. Längtar efter er, ska kolla lite på tågbiljett, får hoppas att ja hittar ngn billig & bra biljett..:) Vi hörs... Kramizzar*

2009-03-19 @ 17:05:07
URL: http://dianalundin.blogg.se/
Postat av: Gina

HAHAHAHAHA!Love you! Hoppas vi jobbar ihop snart igen.

2009-03-19 @ 18:40:02
Postat av: Anna och Colin

Hehehe...gumman..ni e bra bäst ni 2 :-D

Men tuttchock får mn ju bjuda sina grannar på ibland :-P

2009-03-20 @ 09:16:19
Postat av: Kattis

Åh, vad fin din lilla "gris" är.

Missade du att det haglade...hm, kanek bara var lokalt. Hihi

Det gick bra hos doktorn, tackar.

Hon kan mina problem nu. Samt dotterns och makens. Vilket kom på tal såklart, hahaha.

Jag ringde på hos min granne en gång för han spelade på pianot en hel kvväll. Jag hörde inte tv för ungarna sov.

Han slutade direkt, inget snack. Klockan hade ju precis slagit 22, hahaha.

Men vi hade kul åt det lääänge efter, just för jag kom på slaget 22.

Ha en skön kväll!

Kram

2009-03-20 @ 17:08:19
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0